Meny Stäng

Höstterminen 2023

Höstterminen påbörjas lördagen den 19 augusti och pågår till och med fredagen den 22 december. Om lektionerna av någon anledning tvingas ställas in kommer du som rider på ridskolan att få information från din gruppledare (alt Gunlög). Du kommer också att hitta information här på vår webb och Angarns Ryttares facebook-sida.

Om du har en plats i en grupp och inte vill fortsätta rida MÅSTE platsen sägas upp i GOD TID (dvs 1 månads uppsägningstid) innan du tänker sluta. Meddela gruppledare/Gunlög – eller juniorer som meddelar Ylva.

Långfredag, Påskdagen, Annandag Påsk (lektioner som vanligt på skärtorsdag, påskafton och allhelgonadagen däremot!), sommar- och jullov hålls vanligtvis inga vanliga lektion, då blir det istället annan verksamhet (dagläger, dressyr- och hoppträningar mm) enligt anslag i stallet – med anmälningslistor i den så kallade pärmen ”Pärmen” som finns på läktaren. Kurser mm kommer du även att kunna hitta här under fliken ”Kurser”.

Lektionspriser

(Gäller fr o m 2023-01-01. Med reservation för ändringar).

Junior 45 min-lektion 120:-/lektion
Junior 60 min-lektion 180:-/lektion
Senior 60 min-lektion 180:-/lektion

Lektionerna betalas i förskott per månad – i samband med första ridtillfället i varje månad. Seniorer betalar via sin till gruppledare eller direkt till Gunlög. Juniorerna betalar till Ylva (som också har hand om juniorernas administration som utdelning av hästar, fixar grupplistor, sköter närvarorapportering till styrelsens aktivitetsstödsansvariga mm).

Om du någon gång måste utebli från din lektion bör du meddela din gruppledare (eller Gunlög) – juniorer meddelar Ylva- som då förhoppningsvis kan skaffa fram en reserv. Lektion som inte utnyttjas av dig (eller likvärdig reserv) betalas ändå. När reserv sätts in räknas du den betalningen tillgodo nästkommande månad (alt att ni löser det själva mellan varandra).

Lektionstider

Måndag till torsdag hålls tre lektioner per kväll: kl. 18.30, 19.30 samt 20.30 – med Gunlög som instruktör.

fredagar är det Elisabeth som håller lektionerna – två juniorlektioner: kl. 17.00 samt 17.45, och därefter en seniorgrupp kl. 18.45.

Lördagar inleds med två seniorgrupper (kl. 09.30 och 10.30) med Gunlög och därefter juniorgrupperna: kl 11.30 och 12.30 med Ylva som instruktör.

Senast 20 minuter före lektionerna samlas ryttarna för betalning och hästutdelning/val. Var och en gör i ordning ”sin” häst. För att spara lite tid – och för att slippa stressen precis före lektionen – går det väldigt bra att redan före val/utdelning borsta de hästar som troligtvis ska gå, i synnerhet under leriga höstar och vårar…

I samband med lektionerna hjälper dessutom eleverna till med mockning – en box per elev. Och så hjälps vi åt att fodra hästarna – se mer om mockning och fodring under fliken ”Stallarna”.

Föreningen Angarns Ryttare

Naturligtvis ska du vara medlem i föreningen för att vara med i våra aktiviteter. Medlemskapet ger dig dessutom en olycksfallsförsäkring om något skulle hända. Medlemsavgiften är för närvarande 150 kr/år för juniorer (t om det år du fyller 20 år) och 300 kr/år för seniorer. Mer om klubben hittar du på klubbens webb: www.angarnsryttare.com

Senast uppdaterad: 2023-08-22